Historie, letectví, letadla
letecká výzbroj a osobnosti
Nakladatelství letecké
a válečné literatury
Všechny knihy autora: "Eric M. BROWN"
(nalezen jeden titul)
Autor: Eric M. BROWN
Rok vydání: 1996
ISBN: 80-85280-39-6
Obálka: Vlastimil SUCHÝ
Skladem: ne
Cena: 170,- Kč
Zařazení: Technika; Vojenské letectvo; Archiv
Formát: 165x235, stran 200, pevná vazba
Byl letoun Hellcat lepší stíhačkou než japonský typ “Zeke”? Byl Spitfire lepší než Fw 190? Byl stroj Ju 87 “Stuka” lepší střemhlavý bombardér než SBD Dauntless?
Podobné otázky vždy vyvolávají diskuse mezi leteckými nadšenci, kteří dodnes zdůrazňují výhody jednoho letounu z 2. světové války oproti jinému a pokoušejí se oživit jejich jedinečné souboje na obloze. V tomto díle vám jeden z nejlepších námořních letců všech dob zodpoví mnoho z těchto otázek. Slavný zkušební pilot britského královského námořního letectva kapitán Eric Brown byl u toho, když byly nejrůznější typy ze spojenecké strany i ze strany Osy vrženy do simulovaných bojů proti sobě. Během těchto zkoušek se určovala nejvhodnější bojová taktika a lze z nich odvodit, kdo či co bylo nejlepší.
Kapitán Brown vychází ze svých vlastních přímých zkušeností, kdy vyhodnocoval výhody i slabiny jednotlivých konstrukcí a v dramatických soubojích muže proti muži se rozhodovalo o vítězi. Šlo dokonce i o srovnávání takových protivníků, k jejichž utkání nemělo nikdy dojít, protože tyto letouny byly nasazeny na odlišných válčištích. Přesto jsou v této knize zahrnuty. Stránky tohoto díla zaplňují cenné technické popisy a subjektivní zkušenosti získané při létání se spojeneckými typy, stejně jako se stroji ukořistěnými protivníkům. To poskytuje kapitánu Brownovi historickou perspektivu pro fascinující popis letecké války. Létal ohromné množství typů z výzbroje německého, italského a japonského letectva a je proto schopen poskytnout čtenáři mimořádně podrobný popis jejich letových charakteristik. Toto vyhodnocení jednotlivých letounů uzavírá závěrečnou analýzou nejlepších stíhacích letounů, střemhlavých bombardovacích letounů i torpédových bombardérů.
Jako vysoce vyznamenaný stíhací pilot z 2. světové války byl kapitán Brown jako předurčen pro napsání této knihy. Je také držitelem světového rekordu v počtu létaných typů letounů (487) a největšího počtu uskutečněných přistání na palubu letadlové lodi (2400). Díky jeho rozsáhlým technickým znalostem z letových zkoušek a bojů se mu podařilo rozřešit mnoho otázek, které po mnoho desítek let zůstávaly nezodpovězeny.