Historie, letectví, letadla
letecká výzbroj a osobnosti
Nakladatelství letecké
a válečné literatury
Autor: Miloslav PAJER
Rok vydání: 2025
ISBN: 978-80-7573-151-7
Obálka: Jiří SOUČEK
Skladem: ne
Cena: neuvedena
Zařazení: Technika
Formát:
V průběhu roku 1941 německé vrchní velení zjistilo, že Luftwaffe nedokáže v boji zasadit Velké Británii zničující úder. Zvažovalo tedy možnost úplné izolace Britských ostrovů a obrátilo svoji pozornost k ponorkovému námořnictvu Kriegsmarine; k válečné ponorkové flotile, která po pádu Francie přesunula své základny z Německa do přístavů v Brestu, Bordeaux, La Pallice, La Rochelle, Lorientu a Saint Nazaire na západofrancouzském pobřeží Atlantiku. Odtud pak německé ponorky mohly snáze napadat spojenecké i neutrální obchodní lodě a tankery v Atlantiku. Z nových základen měly také mnohem blíže k trasám námořních spojeneckých zásobovacích konvojů a současně mohly odtud provádět i bojové plavby až do kanadských vod, k pobřeží Severní Ameriky a břehům západní Afriky. Období let 1940 až 1942 představovalo pro Německo největší šanci na vítězství v bitvě o Atlantik. Byly to roky „šťastných časů“, kdy se zdálo být velice pravděpodobné, že Dönitzovy posádky zvítězí v bitvě, kterou on nazval válka o tonáž.“
V průběhu roku 1941 německé vrchní velení zjistilo, že Luftwaffe nedokáže v boji zasadit Velké Británii zničující úder. Zvažovalo tedy možnost úplné izolace Britských ostrovů a obrátilo svoji pozornost k ponorkovému námořnictvu Kriegsmarine; k válečné ponorkové flotile, která po pádu Francie přesunula své základny z Německa do přístavů v Brestu, Bordeaux, La Pallice, La Rochelle, Lorientu a Saint Nazaire na západofrancouzském pobřeží Atlantiku. Odtud pak německé ponorky mohly snáze napadat spojenecké i neutrální obchodní lodě a tankery v Atlantiku. Z nových základen měly také mnohem blíže k trasám námořních spojeneckých zásobovacích konvojů a současně mohly odtud provádět i bojové plavby až do kanadských vod, k pobřeží Severní Ameriky a břehům západní Afriky. Období let 1940 až 1942 představovalo pro Německo největší šanci na vítězství v bitvě o Atlantik. Byly to roky „šťastných časů“, kdy se zdálo být velice pravděpodobné, že Dönitzovy posádky zvítězí v bitvě, kterou on nazval válka o tonáž.“